Supersnasne energibarer


Supergode energibarer!




Energibarer poserer! Legg merke til hvordan jeg har brettet matpapiret opp bak barene og hvordan polarbrødene som fungerer som støtte bak skinner igjennom med sin herlige rødfarge...




Hei igjen! 😊



Dagene går stille. Men så fryktelig fort. Hverdagen er liten. Men byr på o så store begivenheter allikevel. Med baby i hus.

I kveld sitter jeg her i stillheten. Baby har endelig sovnet. Jeg burde gått i seng, siden søvn er en mangelvare om dagen. Men jeg er et kveldsmenneske. Jeg kan godt sitte her i stillheten etter at de andre har lagt seg, mens trøttheten siger på, å skrive… om energibarer. 😉

Når man trener kan det jo være fint å gi kroppen en rask energipåfyll etter en økt. I helgen gikk jeg derfor i gang med å lage noen energibarer som jeg tenkte kunne være supert å ta med seg på mandag da jeg planla at jeg skulle teste MIN FØRSTE TRENINGSTIME på treningssenter på ET ÅR!!. Jeg er omtrent akkurat så diametrisk uselvstendig når det gjelder å lage mat som jeg jeg er selvstendig når det gjelder å instruere et treningsprogram, hvis jeg kan si det sånn. Jeg tør ikke ta et eneste eget selvstendig valg når det gjelder å bytte ut en ingrediens eller tilføre mer eller mindre av den. Det kan jo bare ende katastrofalt, tenker jeg. Så oppskrift på energibarer har jeg overholde ikke kommet på selv, men simpelt hen funnet på nettet, nærmere bestemt fra vektklubb sine sider.

Slik gikk det så til:

1. Jeg ristet havregryn på en langpanne i ovnen i fem minutter.



2. Jeg kokte appelsinjuice (fra kartong, må vite) og akasiehonning.












3. Jeg blandet havregryn i juiceblandingen sammen med litt tranebær.













4. Klemte massen ned i to plastikkbokser og satt dem i kjøleskapet.















Dette bildet ble egentlig litt kult..

5. Hakket opp litt kokesjokolade og smeltet i vannbad.




6. Strøk sjokoladen over massen som var blitt kald. Satte det igjen i kjøleskapet.


Energibarer poserer!








7. Skar massen opp i biter og.... SMAKTE!! - Og det var DIGG! (- litt myke.. med absolutt DIGG)

Så enkelt! :) Jeg kan bare si: De var KJEMPE GODE! Kan anbefale å lage dem! Og hvis jeg får det til, så er det såpass enkelt at dere andre også får det til uten problemer! 😉

Her skjer det ingen tilfeldigheter! 200ml akkurat. Presis etter oppskriften!!


Til tross for min sviktende kompetanse på kjøkkenet, så lurer jeg allikevel på om jeg kan tørre å kanskje foreslå at det må litt mindre juice til..? Siden barene ble litt myke? Dere som kan lage mat – hvis dere er der ute, og tilfeldigvis leser dette, kan ikke det kanskje være en strategi neste gang? Altså – hvis du skal ha dem med deg i treningsbagen til å spise etter en økt.. så bør de helst være mulige å frakte med seg uten at de kliner til alt det andre innholdet du har i bagen? 😉

En annen ting jeg vil kommentere.. er at hvis man først lager seg energibarer, som skal spises etter trening.. så er det greit å huske å ta dem med.. ville bare anbefale det også.. Det gjorde nemlig ikke jeg. 😉

(Vet ikke hva som skjer med formateringen, bilder og tekst flyter jo rundt, men men ;) )

God natt fra meg😊



Energibarer slik de egentlig ser ut ;)

Kommentarer

Populære innlegg