Fredagsenergi! 😁

Sjalabais!! 😁

Da var det fredag, og Solveig insisterer nok en gang pĂ„ Ă„ gjĂžre ting hun slettes ikke kan!! 😄🙃



Nok en oppskrift pÄ energibarer er fulgt..

MEN! Hold dere fast!! Jeg har faktisk tatt noen skarve selvstendige avgjĂžrelser denne gangen!! Hjelpe meg.. men det gikk forsĂ„vidt bra.. 😆 BĂ„de Storebror og jeg har testet en liten bar.. og det var "dĂ„tt" i fĂžlge ham. 😍

Hvis du er en av dem som har tenkt seg pĂ„ FrĂžystad i morgen er du en av dem som ogsĂ„ fĂ„r anledning til Ă„ smake pĂ„ disse underverkene! đŸ€© Vi blir i morgen igjen pĂ„ FrĂžystad etter treningen og drikker kaffe og spiser en energibar for de som TØR! 😆.

Oppskriften pÄ energibarer har jeg funnet hos Mias mat denne gangen. Men det var min gode venninne Janne som tipset meg om bruken av bananer i slike energibarer. Hun er en dreven kjÞkkenentusiast og er langt mer Ä stole pÄ enn meg. Men jeg kan godt gÄ god for smaken i hvert fall og anbefaler disse som et lite mellommÄltid eller energipÄfyll etter trening.


Ingrediensene er som fĂžlger:

2 modne bananer
6 dl store havregryn
60 g dadler
60 g rosiner
60 g mandler
2 ss lĂžnnesirup

Ingrediensene skal i all hovedsak bare blandes sammen i en smÞrje. Lurt Ä hakke opp mandler og dadler fÞrst. SÄ skal det dyttes ned i ildfast form og stekes i ovn pÄ 200 grader i ca. 35 minutter. Piece of cake. :)

Jeg lagde dog dobbel dose og kom frem til at det var for tĂžrt..og sĂ„ kylte jeg i et par skjeer ekstra med sirup nĂ„r ingen sĂ„ pĂ„. đŸ€« uff- begav jeg meg ut pĂ„ en vurdering av annen kvinnes oppskrift? Det var veldig vĂ„galt.. đŸ˜„ - spesielt siden barene endte opp med Ă„ bli for myke.. đŸ€Ł

Brukte litt mer dadler, INGEN rosiner, men heller tranebĂŠr. Fordi jeg hadde det ene og ikke det andre. ;)

Noen av oss mĂ„ altsĂ„ gjĂžre unna lunsjen og diverse amming, bleieskift ting som hĂžrer med babystria i morgen. 😊 SĂ„ hvis du har tid mĂ„ du gjerne bli igjen en stund for Ă„ skravle.

Dere andre som gjĂžr andre ting i morgen; Riktig sĂ„ god helg!! 😊💜

Ses!

Solveig


Kommentarer

PopulĂŠre innlegg